Resa lätt…

Ja jag ska inte ut på någon längre resa, bara in till stan för lunch med en kompis. Men jag reser sällan utan någonting att frakta allt jag vill ha med mig… Kanske var det drömmen i natt om att jag glömde ryggsäcken på bussen? Eller så är det så att jag är trött på att känns mig som en ”baglady” 🙂
Mina jackfickor är tunga, pappersnäsdukar, nycklar, lypsyl, halstabletter och tuggummi, alvedon, sårtejp och plåster, fingervantar, bankkort, mobil och hörlurar. Och så boken jag läser förstås, tur det är en pocketbok!

Läser fortfarande Jonkmans ”Introvert den tysta revolutionen”, just nu om arbetsmiljö och ledarskap. Tänker på mig själv och min roll som lärare. Den tysta och försynte läraren, den blyga, den vänliga läraren. Men det räcker inte! Du kommer ingenstans med att vara ”snäll” och ”tyst”! Ingen lyssnar på den som tänker innan den pratar. Så upplever jag det!

Tankar om vad jag vill göra formas. Hade jag möjlighet och talang skulle jag skriva… Kanske skriva dikter, eller en bok! En dröm, långt borta! Jag har inte nerver att skriva, inte heller fantasi eller talang. Möjligen kortare faktabaserade texter. Det klarar jag av ganska bra ibland i alla fall… Drömmar. Vad är livet utan?

Kommentera

