Mot en ny dag i mitt liv

Vaknade av en av mina numera vanligt förekommande drömmar. Inte för att jag minns den, men något påkallade min uppmärksamhet så vaknade gjorde jag i alla fall tyvärr. Konsekvenserna av att vakan brukar vara nästäppa, nysningar och sedan rinnsnuva. Så även i natt. Klockan var 3.18 när jag stapplade ut i köket. Nu är den 4.08 och ljuset breder ut sig utanför fönstret. Ja det grådisiga ljuset. Jag har suttit och läst på FB och lyssnat på fåglarna som kvittrar ute i natten. Undrar vad de kvittrar om? Pratar de med varandra??

Kanske dags att försöka sova igen. Har varit vaken i en timme nu och lyssnat till fåglarnas sång, funderat över livet och läst lite nyheter på nätet. Nu kan jag andas igen och näsan har slutat rinna… 🙂

Kommentera

