Efter att ha sett UG på SVT

Jag reagerar stark på de senaste programmen från Uppdrag Granskning. Vad händer med demokratin? Hur kommer det sig att så många legaliserar våldet och dessutom pratar om det ”goda” våldet? I dagens UG tog man upp den autonoma vänsten, AFA och RF – Revolutionära Fronten. Jag kan inte säga att jag har haft ett stort politiskt intresse tidigare och faktsiskt inte brytt mig särskilt mycket, men jag måste nog idag inse att det är viktigt att skaffa kunskap och försöka engagera mig på en lagom nivå.

När jag lyssnar på vissa av personerna som intervjuas blir jag rädd. De är ignoranta och tar inte reda på all fakta. Artister som hyllar RF:s agerande i musikvideor eller på scenen. Att maskerade personer får ta plats på scenen för att hylla anhängare som står inför domstol för brott som de begått.

Jag anser att ingen människa förtjänas att kränkas på detta sätt som RF gör genom att tränga sig in i bostäder, misshandla folk på gatan etc. Det är bara obehagligt och väcker en avsky inom mig.

http://www.svt.se/ug/vansteraktivister-bakom-manga-valdsdad

”Sebbe Staxx: ”Hela jävla Sverige är antidemokratiskt”

Hiphopgruppen Kartellen har gjort sig kända med musik som skildrar kriminalitet och sociala problem. Men autentiska bilder från militanta Revolutionära Frontens (RF) aktioner och medverkan från RF-aktivister i en musikvideo tyder på nära band mellan den militanta organisationen och musikgruppen. Gruppens frontman, Sebbe Staxx försvarar våldet.”

http://www.svt.se/ug/sebbe-staxx-hela-javla-sverige-ar-antidemokratist

 

 

Kommentera

