Rensat var det här!

Idag har jag gjort en storstädning i min mailbox hos Telia och det behövdes! Från nästan 14 000 mail har jag rensat bort så jag nu har ca 5 500 olästa mail 🙂 De flesta aviseringar från t ex Facebook och andra sidor jag är medlem på. Det känns faktiskt skönt!
Samtidigt rensade Bosse ut en garderob så jag ska få ett ”krypin” för kläder mm. Det är ju på tiden efter som jag bor nästan halva tiden i Hökarängen! Trodde nog inte att jag skulle hamna söder om söder men se det har jag gjort!

Nu är jag på väg till Gustavsberg för att hänga med ungarna ett par timmar när deras pappa jobbat med Brunnsmässan!

Tiden masar sig fram samtidigt som den springer iväg. Jag undrar ibland hur det kan vara så. Tid är inte mer eller mindre vad det är! Men ändå så går dagarna snabbt ibland och toklångsamt ibland. Det är bara ett par dagar kvar av januari, så snart har en tolftedel av året gått! Simon blir snart 10 år och presenter ska inhandlas, det ska bakas…. Ett projekt för nästa vecka då jag har barnen. Det kan hjälpa upp denna veckan!

Idag fick jag ett samtal från skolan… Samuel har varit jobbig och olik sig själv under ett par dagar… Han skriker mycket, protesterar, vägrar klä på sig etc. Ibland önskar jag att det gick att läsa tankar för att förstå, det är ibland svårt att prata med honom. Jag vet inte om jag alltid når fram. Det är speciellt att kommunicera med barn som har autism och ADHD. Ett problem kan vara att få ögonkontakt. Ibland går det hur bra som helst att prata med honom men ibland blir det bara pannkaka av ett samtal.

Nåja, Samuel har en tid på BUP i morgon så då får hans pappa ta med frågan runt samtal och skolan… Samt frågor om medicinen. Det är bra att ha den kontakten! Jag ska försöka få lite tips från ADHD-center på kursen i morgon också! Kanske lite tips från andra föräldrar! Det är väl värt att få möta andra föräldrar i samma sits!

För att ha total skrivtorka så blev det några personliga rader från mig idag! Nu ska jag fortsätta njuta av musik och bussresa.

2 svar till “Rensat var det här!

  1. Det kanske var en inofficiell rensningsdag igår? Jag rensade i mina (ganska torftiga) garderob igår. Jag menar – hur många söndertvättade och noppriga tröjor kan man ha? 🙂

Kommentera

