Det är egentligen ett sjukt beteende…

Jag vet inte när ett normalt beteende övergår till ett sjukt beteende. Måste kanske inse att det är något väldigt fel i mig. Behovet att skriva. Det tar liksom aldrig slut. HUR kan jag ta tag i detta? Kanske borde jag göra det enda rätta att ta bort mina bloggar och försöka leva ett normalt ”svenssonliv”? Jag har missbrukat internet under massor av år nu, för jag ser det som ett missbruk. Jag kan inte vara utan detta. Var vänder man sig för att få hjälp med detta vissna problem 😦 Finns det om möjligt ”anonyma internetmissbrukare” att tillgå? Jag har så sjukt mycket ångest över så mycket i livet att det helt klart är ett problem. Jag vill absolut inte lyfta detta till ytan men ibland så pyser det ut. På något sätt var mitt liv ”lättare” innan sommaren 2011 då jag i desperation startade min första blogg. Den är sedan länge nedlagd och kanske inte aktuell längre, men med ett par bloggar(tre) igång samtidigt så blir mitt liv kluvet.

Att hänga med i vad andra gör hela tiden, att följa andras bloggar tar mer energi än det ger. Ska jag sluta skriva? Ska jag sluta med FB och andra sociala medier? Sluta läsa det andra skriver? Går det att utrota detta missbruk och leva utan dessa ting i livet? Jag undrar…

Kommentera

