Oron katastrofalt hög…

Vad är det att leva med en sjukdom som inte är fysisk?? Ja i alla fall inte mer än att den bidrar till olika smärtor och andra konstiga ting i kroppen… Depression, bara skit att leva med. Ångest än värre. Jag är så trött på att få spänningen i kroppen, känslan av illamående, magen som krånglar och bråkar, yrsel och huvudvärk. Varför låser sig mitt system så ofta? Jag har verktygen för att klara av detta. Gör roliga saker… Jaaaaa, men vad är då roligt?? Jag vet inte längre, i alla fall inte just nu 😦

På väg till jobbet med denna känsla inombords… Jag vet att jag kommer bita ihop och klara av mina timmar ”galant” men i kväll kommer straffet… Mina egna barn får se baksidan av medaljen. De blir straffade då deras mamma faller ihop, orkeslös och trött… Hur f*n ska jag ens orka träna extra med Samuel… Sjukgymnastiska övningar för att få honom att gå på hela foten. Sen blir det läxor, läxor och åter läxor….

Varför kan jag inte acceptera ångesten och leva i den? Varför får jag ont i magen och får nära till tårarna? Det är inte rätt! Mesiga mesiga jag!!! Jag har ju ett BRA liv. Är bara så jävla ego 😦

Kommentera

