Att bli lugn inombords?

Klockan är snart 7.40 denna lördagsmorgon. Jag har varit vaken en stund, närmare bestämt ca 30 minuter. Jag nyser när jag vaknar och känner hur näsan täpps igen och rinner. Får snyta mig otaliga gånger. Allergi?? Stress? Jag tror själv mer på stressen då jag varit fri från detta snorande i stor sett helt sen i oktober 2011då jag sjukskrevs. Sen har det sakta återvänt nu under våren… Varför??

Jag är trött idag. Sovit dåligt tror jag, i alla fall snurrat mycket i sängen och vaknat till då och då. Kanske är det mensens förtjänst? Kanske är det något annat? En inre oro, en rädsla för något som stör mitt inre… Igår kväll var jag ledsen inombords. Så mycket tankar som fladdrar runt i skallen.

Repetition idag och i morgon. Jag blir alldeles trött bara av att tänka på det. Teatern är ju KUL!!! Varför känner jag då ett motstånd mot att gå dit??? Varför känner jag att det bara blir tungt?? Visst vi ska släppa manus idag och jag OROAR mig för det men detta är petitesser i livet!!! Barnen!! Kärleken!! Så mycket mer och viktigt.

Det dåliga samvetet finns inom mig för att jag inte orkar allt!! Varför lägger jag inte krutet på mina barn? Gör allt för att de ska få samma som alla andra?? Vad är jag för en mamma??

Många tankar dyker upp en trött morgon!! Har sovit oroligt och troligen stört min älskade! Känns nedrigt att inte kunna vila lugnt vid hans sida. Han som är lugnet själv för mig!! Han får mig att känna mig lugn och trygg!

Kommentera

