Så fint att bara få vara…

Finns det något bättre än att vara få vara som jag är. Att inte ha kraven att prestera hit och dit. Jag har haft och har väldiga krav på mig själv och då indirekt på andra. Igår vad första gången jag på allvar börjar ställa krav på att jag nu vill få HJÄLP att må bra. Jag vill inte vara så nedstämd över lag som jag är när jag ärförälskad, kär… jag vill få njuta av tillvaron och inte oroa mig över alla fallgropar. Jag vill bli av med medicinerna och idag är första dagen på mitt nya liv… skall sänka dosen idag på min antidepressiva medicin. En lång uttrappning men jag har bestämt mig för att jag vill sluta inom en hyfsad framtid. Mitt liv skall vara MITT!!!! Jag vill göra mina val av mig själv, inte under påverkan av medicier och annat… Om jag kommer kunna leva utan mediciner vet jag förstås inte men jag hoppas!!

Nu skall jag bara ägna mig åt att njuta av kärleken, sen skall jag spela teater med bästa teatervännerna och ha skoj!! En positiv helg. Jag skall kämpa för att hålla mig själv ovan ytan…

Kommentera

