Kärlek övervinner gränserna…

Jag är förälskad, kanske är jag kär. Det är ibland svårt att veta. Det jag vet är att den man jag mött gör mig förundrad över livet och lycklig. Han är öm och varm, bryr sig om och intresserar sig. Vi kan prata om allt och bara det är helt sjukt skönt. Hur går det egentligen till när man träffar någon som man passar så bra ihop med?

Jag har länge trott att kärlek inte finns i mitt liv och att det inte kommer finnas plats för det. Vem orkar med en skör kvinna som i allt elände åker ner i nattsvart mörker titt som tätt. Som inte alltid klara av att stå på sina två ben. Vem orkar med en trött småbarnsmorsa, nyligen separerad från en relation som totalt sänkt henne till botten av allt??

Jag har mött en man som trots allt detta vill vara med MIG. Som har starka känslor gör mig och som visar det. Får jag då vara lycklig? Vågar jag lita på detta? Jag tror att vi båda ibland känner tvivel då förutsättningarna kan vara lite annorlunda i vårt fall men jag vill tro kärleken övervinner allt. Som det är nu ses vi varannan vecka. Barnen skall inte blandas in i detta. Inte än i alla fall. Det är inte en pappa till dem jag behöver. De har en pappa som älskar dem… Det är för min skull jag vill möta kärleken. Det finns inga hinder för kärlek eller finns det? Hur reagerar omvärlden på som i vårt fall ganska stor åldersskillnad?? Egentligen så bryr jag mig inte. Vi har det så fint tillsammans men visst finns tankarna om detta inom mig. Kanske även inom honom… Men hoppet att kärleken segrar finns inom mig!!

Kommentera

