Livet som en revy…

Ibland funderar jag över livet som en lång teaterföreställning, eller kanske en revy snarare… Livet är fullt av överraskningar och ingen är den andra lik. Vissa dagar tar jag mig genom med en sång i dur eller moll beroende på humör och stämningsläge. Vissa dagar känns mitt liv som ett skämt, ett rått skämt. Men ibland så blir det romantiskt och underbart… En duett tillsammans med någon kär…

Ibland känner jag mig som en udda människa som inte kan förstå vad livet går ut på… Jag förstår inte varför jag gör som jag gör… Jag förstår inte varför andra behandlar mig som de gör… Jag förstår inte alltid när jag gör ”fel”. Jag blir den där som känner mig misslyckad och vilsen…

Under det senaste året har jag mött en handfull underbara människor, män och kvinnor som berört mig på olika sätt. De flesta via Internet men några även IRL.  De har hjälpt mig framåt i livet. Utan dem hade jag kanske varit död idag. Så sargad av det liv jag levt trots att jag haft det ”bra”…

Kommentera

