Blogga om livet

Jag är inte ny på detta med att blogga… har dock valt att inte vara så öppen med det tidigare. Får väl se om detta fungerar någolunda…

Jag är ingen särskilt intressant människa, kvinna, personlighet. Bara en alldeles vanlig tvåbarns morsa som är separerad och lever med barnen varannan vecka. Livets vederbördor är många och livet har varit och är tufft på många sätt… men jag försöker leva trots allt.

Jag är värdelös när det gäller relationer med folk i allmänhet. Svårt med sociala möten och svårt när någon annan ger mig uppmärksamhet. Något jag upptäckt då jag landade i Internets värld. Jag strular till det mesta men vill man känna mig och på något sätt umgås t ex skriva till/med mig är det något man får leva med… Jag har gjort bort mig massor under det senaste året. Mycket står jag för men en hel del är skrivet och gjort i en djup depression med svår ångestproblematik… det är mitt liv idag. Jag faller i gropar hela tiden. Ångest för minsta lilla… oro, yrsel hela tiden, knaprar piller för att ”överleva” och träffar kurator, läkare, arbetsterapeut mm. Skall få KBT också för att bli ”friskare”…

Innerst inne är jag en fin och känslig kvinna, tar till mig mycket av andras levnadsöden och känner mycket… Har träffat en man som jag hoppas det skall bli något fint med… så ibland känns livet ganska härligt…

Mina två barn har mycket extra att ge… de har autism(och ADHD). Livet är tufft med en snart 9-årig och snart 7-årig kille i familjen men de är underbara mina barn….

Nåväl… det är jag det… 42 år kan tilläggas:-) Nu skall barnen ut i backen och åka…

Kommentera

